Turkcell'in Öğretmen Kampusu Hizmette

TURKCELL'İN ÖĞRETMEN KAMPUSU HİZMETTE - 2011 yılında Van'da meydana gelen deprem sonrası teknoloji ve iletişim şirketi Turkcell tarafından 5 milyon TL'ye yaptırılan Öğretmen Kampusu yapılan törenle hizmete açıldı. Kalecik mevkiinde inşa edilen Öğretmen Kampusu'nun resmi açılış törenine Van Valisi Aydın Nezih Doğan, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, TEV Genel Müdürü Mine Yıldız Günay, Milli Eğitim Müdürü Mucip Kına, öğretmenler, öğrenciler ve davetliler katıldı. .
Bu haber 2013-10-01 09:59:01 eklenmiş ve 510 kez görüntülenmiştir.

Van'da hayatı normale döndürme hedefiyle yola çıkan Turkcell, şehre ayrıca tam teşekküllü bir Öğrenci Yurdu kazandırdı. Erciş'te kurulan Meb İletişim Merkezi MEBİM, 147 ile de bölgede istihdam oluşturdu.

Turkcell'in 5 milyon TL bağışladığı, TEV işbirliği ve Milli Eğitim Bakanlığı (Meb) himayesinde hayata geçirilen tüm Türkiye'nin de el ele verip sahiplendiği "Van İçin Türkiye Kumbarası" hayata geçirilerek yaralar bir nebze sarılmaya çalışıldı. Açılışa kampusta yaşayan öğretmenler ev sahipliği yaparak, tören sırasında yaptıkları konuşmalarda duygularını paylaştı.

Bölge: Hacı Yılmaz

"Van İÇİN GÜNEŞ YİNE DOĞDU"Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, Van'ın tekrar Güneşli günlerine kavuştuğunu belirterek, tüm Türkiye'nin Van için tek yürek olduğunu söyledi.

Öztürkler, Van'a bundan sonra da destek vermeye devam edeceklerini belirterek, "Van'da yaşanan depremlerin ardından iki yıl geçti, geriye dönüp 'Neler yaptık?' diye baktığımızda göğsümüzü kabartan İşlere imza atmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Van'da TEV ile birlikte başlattığımız eğitim seferberliği Van İçin Türkiye Kumbarası'nın amacı, bir Öğretmen Kampüsü ve Öğrenci Yurdu inşa etmek, maddi olanaklardan yoksun başarılı öğrencilere burs vermekti. Çağrımız sonrasında tüm Türkiye tek yürek oldu. Daha çok öğretmene ve öğrencimize yuva sağlayabildik. Bunun yanı sıra istihdam alanında da şehre nasıl bir katkı sağlarız dedik ve Van Erciş'te hayata geçirilen Meb İletişim Merkezi (MEBİM 147) ile 100 gencimize istihdam olanağı sunduk. Hem Türkiye'den hem de uluslararası camiadan aldığımız destek bize büyük bir motivasyon sağladı. Birleşmiş Milletler, Turkcell'i Van depreminde iletişim altyapısına yönelik çalışmaları ve öncülük ettiği şeffaf bağış kampanyası Van İçin Türkiye Kumbarası ile dünyaya örnek gösterdi. Bugün çalışmalarımızda mutlu bir sona daha ulaşıyor ve Öğretmen Kampüsü'müzün resmi açılışını yapıyoruz. Tüm öğretmen ve öğrencilerimize güzel bir eğitim-öğretim yılı diliyorum. Van'a verdiğimiz desteği sürdüreceğiz. Çok yakında girişimcilik alanında da güzel işlere imza atmanın hazırlığı içindeyiz" dedi.

"VAN'DA UMUT OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ"Törende daha sonra söz alan Türk Eğitim Vakfı (TEV) Genel Müdürü Yıldız Günay, yaraları sarmak için hızlı bir şekilde harekete geçtiklerini belirterek, 192 öğretmenin sıcak yuvalarına kavuştuğunu söyledi.

Günay, Vanlılar için umut olmaya devam edeceklerini belirterek, "Türk Eğitim Vakfı olarak Van'da yaşanan deprem felaketi sonrasında bölgenin yaralarını sarabilmek amacıyla hızla harekete geçtik. Turkcell ile birlikte "Van İçin Türkiye Kumbarası" projesini hayata geçirdik ve ne mutlu ki; oluşturduğumuz bu kumbara tüm Türkiye'nin destekleriyle eğitim için doldu. Proje sayesinde bugün 192 öğretmenimiz sıcak yuvalarına kavuştu. Bölgedeki 100 öğrenci de bu proje kapsamında burs almaya devam ediyor. Ayrıca Türk Eğitim Vakfı olarak ailesi depremde zarar görmüş 250 öğrenciye burs tahsis ederek destek verdik. Bugüne kadar Van'da yaklaşık 3.750 gencimize burs sağladık. Türkiye'nin en köklü vakıflarından biri olarak, en büyük amacımız aydınlık geleceklere umut ve ışık olmak. Şunu çok iyi biliyoruz ki; herkes bir umut ışığı yakabilir ve 3 bin 500'ün üzerinde katılımla bu proje de bunun en güzel örneklerinden biridir. Türk Eğitim Vakfı olarak Van'da, umut olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

"İYİ EĞİTİM KADROSUNA İHTİYACIMIZ VAR"

Son olarak kürsüye çıkan Van Valisi Aydın Nezih Doğan, eğitime değer veren ve eğitimi destekleyen insanlara ihtiyacın olduğunu söyledi.

Doğan, Van'da işbirliğine ve gönüllülere ihtiyacın olduğunu belirterek, "Bugün Türkiye'de hükümetimiz ve Sivil Toplum Örgütleri Van'ın kalkınması için ellerinden gelen bütün çabayı sarf ettiler. Van çok hızlı bir şekilde kalkındırıldı. Fakat bugün Van ve Erciş'i dolaştığımızda depremin bıraktığı izleri görmekteyiz. Fakat yeni oluşan Van ve Erciş geleceğe dair umutlar veriyor. Depremin izlerini silmek için öncelikle çok ciddi bir eğitim kadrosuna ihtiyacımız var. Eğitime değer veren ve eğitimi destekleyen insanlara ihtiyacımız var. Buraya gelirken Çanakkale Harbi'ni hatırladım. O harfte çok ciddi bir şekilde gençlerimizi kaybettik. Van depreminde de bizim için sınırlı olan beşeri sermayenin kaybı anlamına geldi. Bu depremde 76 tane öğretmenimiz kaybettik. Bu kaybettiğimiz öğretmenlerimizi Van için bir ışıktı. Onlar bizim için bir gelecekti. Ama yeni öğretmenler bu bölgeye takviye edildi. Ama kaybedilen her değer bizim için asla unutulmayacaktır. Bugün çok ciddi bir işbirliğine ihtiyacımız var. Van ekonomisini sağlamlaştırana kadar, beşeri sermayesini sağlamlaştırana kadar bu işbirliğini sağlamlaştırmamız gerekiyor. Çünkü bunun gibi birçok ciddi işbirliğine ihtiyacımız var. Yapıdan çok yanımızda olmanıza ihtiyacımız var. İhtiyacımızı olduğunu zaman sizi hemen yanı başımızda görmek istiyoruz. Bu bölgenin bir gönül açığı var. Bu bölgenin para açığı her türlü kapatılır. Depremden sonra bu bölgede milyarlarca dolar para harcandı. Devlet her türlü kaynağını aktarıyor. Gönüllere ihtiyacımız var. Bundan dolayı bundan sonraki kumbaraların gönüller için açılması gerekiyor. Burada emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.

Daha sonra yapılan plaket töreninden sonra program sona erdi.