Taziye YemeÄŸi GeleneÄŸi Sona Eriyor


Bu makale 2019-07-31 21:32:07 eklenmiş ve 343 kez görüntülenmiştir.
Murat AkkuÅŸ

Taziye YemeÄŸi GeleneÄŸi Sona Eriyor

DoÄŸu ve GüneydoÄŸu Anadolu Bölgesi'nde yakınlarını kaybedenler, 3 gün boyunca baÅŸsaÄŸlığı dileklerini

kabul ettiÄŸi taziye evlerinde, yüzlerce misafire iki öÄŸün yemek veriyor.

Vefatlardan sonra kurulan taziye çadırlarında yemek dağıtılması caiz deÄŸildir. Ölünün ailesinin yemek

hazırlayıp gelenlere ikram etmesinin dinimizde yeri yoktur. Ä°slam’ın böyle bir emri de yoktur.

Ä°slam, böyle zamanlarda acılı aileye yük üstüne yük yüklemek yerine, onlara ikram etmeyi emreder,

ellerinin, ayaklarının tutmaz bir durumda olduğu aileye yardımcı olmayı emreder.

Ä°kramlar sadece sevinçli günlerde yapılır. Böyle üzüntülü zamanlarda yanlış bir davranıştır. Ölen

kiÅŸinin komÅŸularına ve uzakta da olsa akrabalarına düÅŸen yemek tertip edip cenaze sahibine götürüp

beraberce yemeleridir. Ä°slam’dan önce ve Ä°slam’dan çok sonraki yapılan bazı gelenekler zamanla sanki

dinmiÅŸ gibi algılanmış..! Cenaze evinde yeme içme durumuna son verilmelidir. Ä°slam, mantığın kabul

etmediÄŸi hiçbir ÅŸeyi kabul etmez.

Cenaze evine bir defadan fazla gitmekte haramdır. Her gidiÅŸinde, ölüyü hatırlatıp yarayı tazeliyorsun!

Cenaze evinde dünyevi meselelerden bahsetmekte mekruhtur. Günümüzde taziye çadırlarının siyaset

meydanına dönüÅŸtüÄŸüne ÅŸahit oluyoruz maalesef.

Ä°slâm'da olmayan, ölünün üçü, yedisi, kırkı, elli ikinci gecelerinde mevlid okunması Ä°slam ile ilgisi

olmayan bir merasim ve ibadet şekli ile icra edilmesi de haramdır.

Mevlit bir ibadet deÄŸildir, Ölü ile ilgisi yoktur!

Mevlid, Ä°slam’ın bir emri deÄŸildir. Mevlid okutma âdeti, Resûlüllah (asm)’ın zamanında olmadığı gibi,

sahabelerin devrinde de görülmemiÅŸtir. Mevlid peygamber efendimizin vefatından yüzyıllar sonra

Ä°slam yazarları tarafından yazılmıştır. Peygamberin doÄŸumunu müjdeleyen bir sevinç belirtisi olarak

ortaya çıkmıştır. Mevlid’in ölü ile ölü evi ile hiçbir alakası yoktur. Kürtlerde ve Türklerde olan mevlidi,

herkes kendi dilinde yazmış.

Mevlid, halk arasında sanki büyük bir ibadet olarak kabul edilmekte, ölülerin ruhu için mevlidler

okutularak, onların günahlarının bağışlanacağı zannedilmektedir. Bu yanlış inançtan istifade eden bazı

mevlid okuyucular, bir piyasa oluÅŸturarak, bunu ticarî bir çıkar aracı yapmışlardır. Bu tip bir kabul ve

davranışın Ä°slamî olmadığı hususu ile ilgili herhangi bir ihtilaf söz konusu deÄŸildir. Böyle bir olaya

sebep olan herkes dinen sorumludur. Mevlidin vazgeçilmez bir âdet haline getiriliÅŸinin

sakıncalarından biri de, netice olarak insan kelâmı bir ÅŸiir olan bu metinlerin, okunması ve

dinlenilmesi ibadet olan Kur'an ile eÅŸdeÄŸerde görülmeÄŸe ve deÄŸerlendirilmeÄŸe baÅŸlanılması

tehlikesidir.

Bu konuda zenginler öncü olmalı ki, yoksullar kendilerini kötü hissetmesin.

DoÄŸu ve gündeydoÄŸu bölgelerimizden sevindirici giriÅŸimler ve haberler geliyor

Bu uygulamanın bazı aileler için maÄŸduriyete dönüÅŸmesi üzerine Kaymakamlık ve Müftülükler

geleneÄŸe son verilmesi için çalışma baÅŸlattı. Bu geleneÄŸe son verme yönünde doÄŸu ve gündeydoÄŸu

bölgelerimizden sevindirici giriÅŸimler ve haberler geliyor:

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 â€¹ 
 â€º 
ArÅŸiv Arama
- -
Doğu Haber-Doğu Medya-Doğu Kültür Gazetesi
© Copyright 2013 Dogu Medya -Dogukultur. Tüm hakları saklıdır. Dkm Medya
DKM MEDYA GROUP -1
STK-DERNEKLER
FÄ°RMALAR-Ä°Åž DÃœNYASI
STK-Ä°Åž DÃœNYASI MESAJLAR
DKM MEDYA GROUP-2
TÜRKİYE-BÖLGE, FİRMALAR- İŞ DÜNYASI
DOÄžU KÃœLTÃœR MEDYA
SERHAT HABERLER
BAÄžLANTILARIMIZ
STK-Ä°Åž DÃœNYASI MESAJLAR
STK-DERNEKLER
FÄ°RMALAR-Ä°Åž DÃœNYASI
DOÄžU KÃœLTÃœR MEDYA