Taziye Yerinde Yemek İkramı Ve Mevlid!


Bu makale 2019-01-29 13:41:42 eklenmiş ve 343 kez görüntülenmiştir.
Murat AkkuÅŸ

 

Taziye Yerinde Yemek İkramı Ve Mevlid!

 

Vefatlardan sonra kurulan taziye çadırlarında yemek dağıtılması caiz deÄŸildir. Ölünün ailesinin yemek hazırlayıp gelenlere ikram etmesinin dinimizde yeri yoktur. Ä°slam’ın böyle bir emri de yoktur.

 

Ä°slam, böyle zamanlarda acılı aileye yük üstüne yük yüklemek yerine, onlara ikram etmeyi emreder, ellerinin, ayaklarının tutmaz bir durumda olduÄŸu aileye yardımcı olmayı emreder.

Ä°kramlar sadece sevinçli günlerde yapılır. Böyle üzüntülü zamanlarda yanlış bir davranıştır. Ölen kiÅŸinin komÅŸularına ve uzakta da olsa akrabalarına düÅŸen yemek tertip edip cenaze sahibine götürüp beraberce yemeleridir. Ä°slam’dan önce ve Ä°slam’dan çok sonraki yapılan bazı gelenekler zamanla sanki dinmiÅŸ gibi algılanmış..! Cenaze evinde yeme içme durumuna son verilmelidir. Ä°slam, mantığın kabul etmediÄŸi hiçbir ÅŸeyi kabul etmez. 

 

Yemek, çay ve helva dağıtmak dinimizin emri deÄŸildir. Bu tür uygulamalar maddi durumu zayıf olan insanların mecburmuÅŸ gibi hissetmelerine de sebep olmaktadır. Yemek, çay ve helva ikramı için borç para alan aileler var. Kendi acısını mı düÅŸünsün? Nasıl para bulup millete yemek yedirmeyi mi? Olan var, olmayan var? Cenaze evine bir defadan fazla gitmekte haramdır. Her gidiÅŸinde, ölüyü hatırlatıp yarayı tazeliyorsun! Cenaze evinde dünyevi meselelerden bahsetmekte mekruhtur. Günümüzde taziye çadırlarının siyaset meydanına dönüÅŸtüÄŸüne ÅŸahit oluyoruz maalesef. 

 

Ä°slâm'da olmayan, ölünün üçü, yedisi, kırkı, elli ikinci gecelerinde mevlid okunması Ä°slam ile ilgisi olmayan bir merasim ve ibadet ÅŸekli ile icra edilmesi de haramdır. 

Mevlid, Ä°slam’ın bir emri deÄŸildir. Mevlid okutma âdeti, Resûlüllah (asm)’ın zamanında olmadığı gibi, sahabelerin devrinde de görülmemiÅŸtir. Mevlid peygamber efendimizin vefatından yüzyıllar sonra Ä°slam yazarları tarafından yazılmıştır. Peygamberin doÄŸumunu müjdeleyen bir sevinç belirtisi olarak ortaya çıkmıştır. Mevlid’in ölü ile ölü evi ile hiçbir alakası yoktur. Kürtlerde ve Türklerde olan mevlidi, herkes kendi dilinde yazmış.

 

Mevlid, halk arasında sanki büyük bir ibadet olarak kabul edilmekte, ölülerin ruhu için mevlidler okutularak, onların günahlarının bağışlanacağı zannedilmektedir. Bu yanlış inançtan istifade eden bazı mevlid okuyucular, bir piyasa oluÅŸturarak, bunu ticarî bir çıkar aracı yapmışlardır. Bu tip bir kabul ve davranışın Ä°slamî olmadığı hususu ile ilgili herhangi bir ihtilaf söz konusu deÄŸildir. Böyle bir olaya sebep olan herkes dinen sorumludur. Mevlidin vazgeçilmez bir âdet haline getiriliÅŸinin sakıncalarından biri de, netice olarak insan kelâmı bir ÅŸiir olan bu metinlerin, okunması ve dinlenilmesi ibadet olan Kur'an ile eÅŸdeÄŸerde görülmeÄŸe ve deÄŸerlendirilmeÄŸe baÅŸlanılması tehlikesidir.

 

Ölü yakınları mevlid okutarak ölüleri için her ÅŸeyi yaptıklarını sanma yanlışına da düÅŸmektedirler. Ä°slam, Cenaze sahibinin ailesine sünnet kılınan, definden sonra imkânlar ölçüsünde kolayına gelenden, bir miktar (nakdi veya ayni) fakirlere gizlice yardımda bulunmasını. Maddi gücü buna yetmiyorsa, Kuran-ı Kerim okuyup, iki rekât namaz kılıp sevabını ölen kiÅŸinin ruhuna hediye etmelidir.” Demektedir.

Ä°mam ve din alimlerimiz Taziye ve mevlid konusunu her fırsatta anlatmalıdırlar. Özellikle taziye yerlerinde…

 

 

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 â€¹ 
 â€º 
ArÅŸiv Arama
- -
Doğu Haber-Doğu Medya-Doğu Kültür Gazetesi
© Copyright 2013 Dogu Medya -Dogukultur. Tüm hakları saklıdır. Dkm Medya
DKM MEDYA GROUP -1
STK-DERNEKLER
FÄ°RMALAR-Ä°Åž DÃœNYASI
STK-Ä°Åž DÃœNYASI MESAJLAR
DKM MEDYA GROUP-2
TÜRKİYE-BÖLGE, FİRMALAR- İŞ DÜNYASI
DOÄžU KÃœLTÃœR MEDYA
SERHAT HABERLER
BAÄžLANTILARIMIZ
STK-Ä°Åž DÃœNYASI MESAJLAR
STK-DERNEKLER
FÄ°RMALAR-Ä°Åž DÃœNYASI
DOÄžU KÃœLTÃœR MEDYA